Säker magasinering i Stockholm

Förvara möbler och ägodelar tryggt i våra bevakade magasin. Ska du resa bort och hyra ut lägenheten i andrahand, eller har du möbler och ägodelar som du inte vill göra dig av med? Kanske behöver du förvara möbler i samband med er privatflytt eller kontorsflytt. I så fall är magasinering hos oss ett säkert och smart alternativ för kortare eller längre tid.

ÖVERSIKT

Magasinering i Stockholm

Våra magasin är uppvärmda, larmade och bevakade. Vår magasinering i Stockholm är anpassade efter de krav som våra kunder och försäkringsbolag ställer på säker magasinering. Det är med andra ord tryggt att låta Actus Flyttfirma i Stockholm ta hand om dina tillhörigheter tills du behöver dem igen. För att ni skall få lägsta möjliga kostnad för er magasinering i Stockholm, hjälper vi er med att maximalt stuva era tillhörigheter på ett effektivt sätt.

Detta kan våra erfarna packmästare hjälpa till med, och på detta sätt betalar du inte mer än nödvändigt för förvaringen.

Våra packmästare är utbildade och mycket noggranna med packningen och dessutom mycket vana att hantera ömtåliga och värdefulla saker.

Vi har förståelse för att det kan vara bråttom när ni kontaktar oss för magasinering eller när ni ska flytta. Vi försöker alltid att möta våra kunders förfrågningar och lösa flytt och magasinering i Stockholm när ni har behovet av det, oavsett om det rör sig om en mindre flytt av möblemang för hemmet eller om det är en större flytt av ett helt kontor eller arbetsplats. Vi flyttar och magasinerar inom Stockholm.

VÅRA TJÄNSTER

Vad vi erbjuder

Full service från A-Ö

Vi är en flyttfirma som hjälper dig med hela flytten, från A-Ö! Oavsett om det är packning, magasinering eller flyttstäd du önskar hjälp med så tar vi hand om det. Kontakta oss för att få en offert för just din flytt och dina behov.

Experter på packning

Vi på Actus Flytt vet hur en flyttlåda ska packas och organiseras för att dina ägodelar ska komma fram oskadda, vi är vana att hantera både ömtåliga och värdefulla saker. Vi tillhandahåller all utrustning och packningsmaterial som behövs för en säker packning.

Säker och pålitlig transport

Slipp oväntade och tråkiga händelseutvecklingar i form av trasiga hyrbilar eller brist på bärhjälp och kan istället fokusera på det roliga i en flytt – att komma tillrätta i ditt nya hem. Alla våra fordon är anpassade för möbeltransporter och våra skickliga och professionella packmästare hanterar dina ägodelar varsamt.

Företagsflytt

Dags att byta kontor? Inga problem! Vi på Actus Flytt har gedigen erfarenhet av företagsflytt. Vi vet att en företagsflytt innebär ett stort ansvar, och att flytten inte får påverka verksamheten. Vi tar hand om allt så ni fokusera på det väsentliga, det vill säga att komma igång på den nya arbetsplatsen.

Var du vill. När du vill. Låt oss sköta flytten!

Vi är inte bara begränsade till ovanstående tjänster!

Magasinering

För att säkerställa att vi kan lösa flytt och magasinering i Stockholm åt er och ha plats för era ägodelar, kontakta oss i så god så tid som möjligt. Skulle ni behöva komma åt någon av era tillhörigheter under tiden de är i vår säkra magasinering, kontakta oss så ordnar vi det.

Längst ner på sidan hittar ni kontaktuppgifter, mail, telefon, adress med mera samt vårt kontaktformulär för flytt och säker förvaring i Stockholm. Varmt välkommen att kontakta oss med er förfrågan.

Lager, lagerhantering och magasinering i Stockholm

Är ni i behov av en samarbetspartner som hanterar ert lager, lagerhantering och magasinering i Stockholm?

Vi har centralt lager i Stockholm och egna bilar som går runt inom 08-området dagligen. Vårt magasin är varmbonat och ytorna är flexibla efter era önskemål. Larm och skyddsklass 2 med väktarutryckning och övervakning.

Vi hanterar även er bokföring och har avtal med kontrollerad förbränning och hanterar hela förloppet med garanterad destruktion av er bokföring och journaler.

Magasinerings- och lagertjänster

Vi kan efter uppgörelse även ta åt oss olika typer av tredjepartslogistik, produktförädling, paketering och distribution. Bygglogistik är ofta ett problem, trånga ytor, svåra att avgränsa och larma. Detta löser vi med att vi hanterar ert gods via vårt lager och kör ut material till era etableringar efter avrop eller förutbestämt schema.

FAQs

Se svar på de vanligaste frågorna som rör en flytt!

Om du inte hittar svar på vad du letar efter kan du kontakta oss idag och ange vad du vill ha hjälp med så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Priset för att anlita en flyttfirma beror på:

– Hur lång tid uppdraget kräver
– Hur mycket grejer som ska flyttas
– När ni ska flytta (vardagar är billigare än helger och kvällar)
– Vart ni ska flytta
– Om det är trappor eller hiss i den nuvarande och nya lokalen
– Om ni har specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som ska flyttas
– Om ni önskar packning och uppackning av era saker

Kontakta Actus Flytt direkt så hjälper vi dig se över vad priset blir i ditt fall.

Actus Flytt hjälper dig med att flytta dit bohag och erbjuder helhetslösningar.
När du väljer flyttfirma är det viktigt finns försäkringar och viktigt att det finns trafiktillstånd för att utföra bohagsflyttar. Vi på Actus har allt detta
Om du vill spara tid och och din rygg är det en bra idé att välja en professional flyttfirma som Actus Flytt. Vi har 30 års erfarenhet på marknaden.

Det beror helt och hållet på vad för typ av flytthjälp ni har beställt. Enbart bärhjälp och transport går givetvis snabbare än om ni önskar få hjälp med packning och uppackning. Andra faktorer som påverkar inkluderar:

– Hur mycket grejer som ska flyttas
– Om det är hiss eller trappor i den nuvarande och nya bostaden eller lokalen
– Hur långt det är mellan den nuvarande och nya bostaden eller lokalen
– Om det finns specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som behöver flyttas

Kontakta Actus Flytt direkt med ovannämnda detaljer så ger vi dig en tidsuppskattning för uppdraget.

Här är det bästa att du kontaktar oss så vi kan prata vidare.
Ett bra sätt är att googla för att se vad andra rekommenderar. Actus Flytt har 30 år på marknaden och vi vet vad vi gör.
Läs gärna recensioner och se till att flyttfirman kan hjälpa dig med allt du behöver hjälp med. Se till att få en utförlig offert innan flytten för att undvika oväntade extra utgifter.

Övertygad? Gör offertförfrågan här!

CHECKLISTA

Vad kan underlätta hela flyttprocessen?

Det finns massa små detaljer som kan vara avgörande under en flytt, vi är proffs på att just planera alla detaljer kring en flytt, för att det ska bli smidigt och bra.

  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail. Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Det som också är viktigt är markering, och skiss på nya kontoret. Var möblerna skall stå mm. Detta underlättar och gör att flytten flyter på bättre.
  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail. Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Rensa och bli av med det du inte behöver ha med dig till ditt nya boende så slipper du onödiga kostnader. Att ta med sig möbler till nya bohaget om du sedan skall slänga dessa.