Erfarna packmästare

Våra erfarna packmästare är vana att hantera både ömtåliga och värdefulla saker. Både packmästarna och expressarbetarna är väldigt uppskattade av våra kunder. De är specialutbildade genom våra interna och externa utbildningar. Våra egna fordon är anpassade för möbeltransporter. Vi tillhandahåller all utrustning och packningsmaterial som behövs för en säker packning, det vill säga garderober, sofföverdrag, bubbelplast, wellpapp, emballagepapper, silkespapper och liknande.

ÖVERSIKT

Professionell packning vid flytt

En av de största orsakerna till brott under en flytt är slarvigt packade kartonger  och bevakning under flytten. Personalen på Actus Flytt & Express AB är specialutbildade för att förhindra sådana typer av missöden inträffar under flytten.

Vår personal är proffs på packning och förstår vikten av att hantera ömtåligt och känsligt material med omsorg, vår personal förstår att paketering innebär mer än att bara placera föremål i en låda. De tar med sig all nödvändigt förpackningsmaterialet såsom lådor, sofföverdrag, bubbelplast, wellpapp, förpackningspapper, mjukt papper och liknande.

De använder rätt material för olika föremål och lindar in ömtåliga saker med omsorg och placerar dem strategiskt i kartongen. Kläder hängs upp i speciella garderobskartonger och möbler skyddas med överdrag eller plast.

Bortsett från att bara packa med bra förpackningsmaterial, erbjuder vi även lådor mot en deposition när du bokar flyttjänster med oss. Vi rekommenderar våra packboxar eftersom de är robusta, praktiska och tillåter att lastutrymmet kan utnyttjas maximalt. Även om du väljer att packa själv, kan vi ge dig smarta tips på hur du packar på ett säkert och effektivt sätt.

VÅRA TJÄNSTER

Vad vi erbjuder

Full service från A-Ö

Vi är en flyttfirma som hjälper dig med hela flytten, från A-Ö! Oavsett om det är packning, magasinering eller flyttstäd du önskar hjälp med så tar vi hand om det. Kontakta oss för att få en offert för just din flytt och dina behov.

Experter på packning

Vi på Actus Flytt vet hur en flyttlåda ska packas och organiseras för att dina ägodelar ska komma fram oskadda, vi är vana att hantera både ömtåliga och värdefulla saker. Vi tillhandahåller all utrustning och packningsmaterial som behövs för en säker packning.

Säker och pålitlig transport

Slipp oväntade och tråkiga händelseutvecklingar i form av trasiga hyrbilar eller brist på bärhjälp och kan istället fokusera på det roliga i en flytt – att komma tillrätta i ditt nya hem. Alla våra fordon är anpassade för möbeltransporter och våra skickliga och professionella packmästare hanterar dina ägodelar varsamt.

Företagsflytt

Dags att byta kontor? Inga problem! Vi på Actus Flytt har gedigen erfarenhet av företagsflytt. Vi vet att en företagsflytt innebär ett stort ansvar, och att flytten inte får påverka verksamheten. Vi tar hand om allt så ni fokusera på det väsentliga, det vill säga att komma igång på den nya arbetsplatsen.

Var du vill. När du vill. Låt oss sköta flytten!

Vi har tagit fram en checklista för hur du packar på bästa sätt och vad du bör tänka på. Vi erbjuder också andra olika tips som kan vara till stor hjälp för dig vid en flytt.
För att vara säker på att dina ägodelar kommer att vara i säkert förvar från dörr till dörr har vi en ansvarsförsäkring från If.
Professionell packning i Stockholm – Hos oss på Actus Flytt & Express AB, kan du vara säker på att flytten sker på ett säkert och smidigt sätt.

CHECKLISTA

Vad kan underlätta hela flyttprocessen?

Det finns massa små detaljer som kan vara avgörande under en flytt, vi är proffs på att just planera alla detaljer kring en flytt, för att det ska bli smidigt och bra.

  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail. Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Rensa och bli av med det du inte behöver ha med dig till ditt nya boende så slipper du onödiga kostnader. Att ta med sig möbler till nya bohaget om du sedan skall slänga dessa.
  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail.
    Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Det som också är viktigt är markering, och skiss på nya kontoret. Var möblerna skall stå mm. Detta underlättar och gör att flytten flyter på bättre.

FAQs

Se svar på de vanligaste frågorna som rör en flytt!

Om du inte hittar svar på vad du letar efter kan du kontakta oss idag och ange vad du vill ha hjälp med så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Priset för att anlita en flyttfirma beror på:

– Hur lång tid uppdraget kräver
– Hur mycket grejer som ska flyttas
– När ni ska flytta (vardagar är billigare än helger och kvällar)
– Vart ni ska flytta
– Om det är trappor eller hiss i den nuvarande och nya lokalen
– Om ni har specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som ska flyttas
– Om ni önskar packning och uppackning av era saker

Kontakta Actus Flytt direkt så hjälper vi dig se över vad priset blir i ditt fall.

Actus Flytt hjälper dig med att flytta dit bohag och erbjuder helhetslösningar.
När du väljer flyttfirma är det viktigt finns försäkringar och viktigt att det finns trafiktillstånd för att utföra bohagsflyttar. Vi på Actus har allt detta
Om du vill spara tid och och din rygg är det en bra idé att välja en professional flyttfirma som Actus Flytt. Vi har 30 års erfarenhet på marknaden.

Det beror helt och hållet på vad för typ av flytthjälp ni har beställt. Enbart bärhjälp och transport går givetvis snabbare än om ni önskar få hjälp med packning och uppackning. Andra faktorer som påverkar inkluderar:

– Hur mycket grejer som ska flyttas
– Om det är hiss eller trappor i den nuvarande och nya bostaden eller lokalen
– Hur långt det är mellan den nuvarande och nya bostaden eller lokalen
– Om det finns specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som behöver flyttas

Kontakta Actus Flytt direkt med ovannämnda detaljer så ger vi dig en tidsuppskattning för uppdraget.

Här är det bästa att du kontaktar oss så vi kan prata vidare.
Ett bra sätt är att googla för att se vad andra rekommenderar. Actus Flytt har 30 år på marknaden och vi vet vad vi gör.
Läs gärna recensioner och se till att flyttfirman kan hjälpa dig med allt du behöver hjälp med. Se till att få en utförlig offert innan flytten för att undvika oväntade extra utgifter.

Övertygad? Gör en offertförfrågan här!