Actus Flytt
  • Hem
  • Om Actus Flytt
  • Tjänster
    • Privat
      • Privatflytt
      • Flyttstädning
      • Flytthjälp
      • Proffs på packning
      • Magasinering
    • Företag
      • Företagsflytt
      • Arkivering
      • Evakuering
      • Magasinering
  • Nyheter
  • Karriär
  • Kontakta oss
  • Offertförfrågan
  • Menu Menu

Checklista vid företagsflytt

En privatflytt kan vara omfattande, men det är ingenting mot en företagsflytt. De allra flesta företag kommer någon gång att behöva flytta ー kanske behöver ni flytta till större lokaler för att få plats med alla nyanställda eller så behöver ni kanske byta till ett mindre kontor för att få ner kostnaderna. För att flytten ska löpa på effektivt och innebära så lite avbrott i verksamheten som möjligt, är det smart att ta hjälp av experter. Här delar vi med oss av vår checklista vid företagsflytt ー resultatet av många års erfarenhet av företagsflyttar.

Företagsflytt: en checklista innan flytten

Planering och förberedelser är A och O och det gäller att börja i god tid. Är ni ett större företag är det smart att påbörja den första fasen ca sex månader innan flytt, medan ett mindre företag gott kan inleda förberedelsefasen cirka tre månader innan bytet av lokaler. Här kommer första delen av vår checklista vid företagsflytt.

Se till att:

  • informera kunder om den kommande flytten
  • informera grannar om den kommande flytten.

Bestäm vem/vilka som ansvarar för att:

  • koordinera flytten
  • montera ner möbler och ta ner tavlor
  • packa
  • bära
  • transportera flyttlasset
  • packa upp i den nya lokalen
  • städa den tidigare lokalen.

I planeringsfasen är det smart att läsa igenom hela vår företagsflytt-checklista för att kunna bestämma om företaget ska ta in en extern firma för företagsflytt eller om dina medarbetare ska sköta flytten. Avgör vad som är mest lönsamt: att dina anställda arbetar hemma alternativt på en annan plats, eller om de ska hjälpa till under flytten.

Om ni väljer att anlita en flyttfirma

Beslutar du dig för att ta in experthjälp så finns det fortfarande en del att tänka på.

  • Se till att:
  • begära in offerter från olika flyttfirmor
  • jämföra vilka tjänster de erbjuder
  • säkerställa att de har försäkringar och nödvändiga tillstånd
  • boka firman i god tid.

Cirka två månader innan flytten

Nu börjar den stora dagen närma sig och det är dags för de praktiska förberedelserna. Här kommer andra delen av vår checklista vid företagsflytt.

Se till att:

  • sälja, skänka bort eller återvinna allt som inte ska med till den nya lokalen
  • anmäla adressändring och beställ eftersändning av posten
  • beställa uppdaterat externt kommunikationsmaterial där den nya adressen framgår.

Cirka en månad till en vecka innan flytten

Det börjar dra ihop sig inför det stora flyttlasset och nu är det dags för några sista förberedelser. I den här fasen är det lätt att dokument kommer bort så se till att packa strukturerat och var noga med att märka upp kartonger. Här kommer tredje delen av checklistan.

Se till att:

  • sortera ut allt som ska med till den nya lokalen
  • köpa in eventuella bärhjälpmedel om ni ska sköta flytten själva
  • köpa in eventuella flyttkartonger om ni ska sköta flytten inom företaget
  • börja packa
  • magasinera eventuella möbler
  • arkivera eventuella dokument för att säkerställa att de inte kommer bort
  • uppdatera kontaktuppgifterna på webbplatsen
  • nämna att ni ska flytta till ny lokal på era sociala medier.

Råd under flyttdagen

Så var äntligen flyttdagen här. Om ni har valt att sköta flytten själva så kommer ni att ha särskild nytta av den sista delen av vår företagsflytt-checklista.

Se till att du och dina medarbetare:

  • dricker vatten under dagen
  • aldrig bär mer än vad ni klarar av
  • använder bärredskap för att undvika ryggskador
  • tar en paus om ni behöver
  • belönas med flyttpizza eller annan lunch.

Skriv gärna ut vår företags-checklista eller för in alla delmoment i en app så att du enkelt kan checka av uppgifterna.

Ta hjälp av experter

Fick vår checklista vid företagsflytt dig att inse att det är mer effektivt att ta in experter? Vi på Actus Flytt hjälper dig gärna.

Våra tjänster:

  • projektering av flytten
  • packning av packmästare
  • nedmontering av möbler och tavlor
  • flytthjälp/bärhjälp
  • transport
  • magasinering
  • arkivering av dokument
  • flyttstädning.
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on LinkedIn
https://actusflytt.se/wp-content/uploads/2021/03/actus-logo-300x119.png 0 0 Hemant Nagori https://actusflytt.se/wp-content/uploads/2021/03/actus-logo-300x119.png Hemant Nagori2023-03-13 04:50:512023-03-13 04:50:51Checklista vid företagsflytt

Senaste bloggar

  • Checklista vid företagsflytt
  • Dags att flytta – Vad kostar flytthjälp?
  • Det här ingår i priset om du anlitar oss för flytt och städ i Stockholm
  • Därför ska du anlita Actus Flytt för flyttservice i Stockholm
  • Vad kostar fönsterputs med flyttstäd hos oss?

Kontakt

T: 08-667 70 70

M: info@actusflytt.se

ACTUS Flytt & Express

Lundagatan 6A | 171 63 Solna

ACTUS Städ AB

Lundagatan 6A | 171 63 Solna

TJÄNSTER

Privatflytt

Företagsflytt

Flyttstädning

Magasinering

ÖVRIGT

Om Actus
Karriär

SOCIALA LÄNKAR

Facebook
Instagram

KONTAKT

T: 08-667 70 70

M: info@actusflytt.se

ÖPPETTIDER

Mån-Fre: 07:00-16:30

Lör-Sön: Stängt

Actus Flytt & Express AB
Actus Flytt & Express AB
4.4
powered by Google
recensera oss på
js_loader

© Actus Flytt & Express 2023 | Powered by GO MO Group

Privacy Policy | Cookie Policy

© Copyright - Actus Flytt
Dags att flytta – Vad kostar flytthjälp?
Scroll to top

Inställningar för cookies

 

Vi använder cookies för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats.

 

Läs mer om vilka cookies vi använder, samt hur du avaktiverar dem under inställningar. Under inställningar hittar du också länk till vår integritetspolicy och cookiepolicy, där vi förklarar hur vi använder din personliga data.

 

Accepterar du alla cookies?

Cookiepolicy

En cookie är en textfil med information som lagras på din dator eller den enhet du använder för att besöka en webbsida. Cookiefilen innehåller vanligtvis namnet på den webbplats som den kommer ifrån och livslängden (d.v.s. hur länge den kommer att lagras på din enhet) samt ett värde som vanligtvis är ett slumpmässigt genererat unikt nummer.

Cookies används för att effektivisera funktionaliteten som är kopplad till en webbsida men även för att samla in information till ägaren av webbplatsen. Cookies möjliggör bättre kundanpassningar på webbplatsen då det går att hålla isär användare från varandra och därmed skapa en mer skräddarsydd upplevelse av webbplatsen. Cookiefilen är inte skadlig, kan inte innehålla virus eller programkod och går inte att koppla till en enskild person eller IP-nummer.

Läs hela vår cookiepolicy här

Nödvändiga Cookies

Nödvändiga cookies behövs för att vi ska kunna visa webbplatsen och för att du ska kunna logga in. Dessa cookies kan inte stängas av. De ställs in utifrån det du gör på webbplatsen och används för att komma ihåg dina inställningar så att du ska kunna logga in och dina val gällande cookies. De är aktiva under en session och tas bort samtidigt som du stänger ner webbläsaren.

Om du avaktiverar nödvändiga cookies innebär det att du t.ex. måste göra val för cookies varje gång du besöker vår webbplats.

Tredjepartscookies

Tredjepartscookies är cookies som tillhör andra domäner än de som visas i adressfältet. Vi använder tredjeparts-cookies från Imbox för att hjälpa oss att kunna chatta direkt med våra besökare, Google Analytics: Webbanalysverktyg som inhämtar data om hur webbplatsen används.

Vi hanterar dina personuppgifter varsamt och du måste godkänna vår integritetspolicy innan vi samlar in personuppgifter, inklusive användandet av cookies.

Läs mer om Google Integritet och Användarvillkor

Läs hela vår integritetspolicy här

Integritetspolicy

Vi hanterar dina personuppgifter varsamt och du måste godkänna vår integritetspolicy innan vi samlar in personuppgifter, inklusive användandet av cookies.

Läs hela vår integritetspolicy här