Företagsflytt i Stockholm

Oavsett om det är ett stort internationellt känt sportföretag eller det lilla kontoret med två anställda så har vi kapaciteten att erbjuda helhetslösningen inom företagsflytt och kontorsflytt för er. Behöver du en företagsflytt i Stockholm, boka med Actus Flytt idag.Det är snabbt, smidigt, säkert och prisvärt..

Vi har säker magasinering

ÖVERSIKT

Lång erfarenhet av kontorsflytt

Vi på Actus Flytt hjälper inte bara privatpersoner med deras flytt, utan även företag – stora som små. I samband med flytt av hela eller delar av professionella verksamheter är det extra viktigt att allting fungerar.

När man utför en kontorsflytt är ytorna oftast större, tidsschemat pressat och omfattar fler medarbetare. Planering och projektering är a och o för en lyckad företagsflytt. Behöver du en flyttfirma i Stockholm, anlita oss på Actus Flytt. Vi genomför det på era villkor och vad som passar bäst för er verksamhet.

Planering och god organisation är ofta helt avgörande för att en kontorsflytt inte ska få för stor inverkan på arbetet. Actus flyttfirma Stockholm kan då innebära skillnaden mellan framgång och kaos

Har ni vuxit ur era lokaler, skall ni utöka och går er verksamhet för fullt?

Vi har flyttkompetensen och personalen till att hjälpa er från tanke till utförande för er kontorsflytt i Stockholm. Med våra konkurrenskraftiga priser tar vi kontroll över hela arbetet, från projektering till utförandet.

Säker flytt

Bra att veta: Det kan vara tryggt att känna till att dina inventarier vid en kontorsflytt är försäkrade genom vår ansvarsförsäkring hos If Skadeförsäkringsbolag. Vi tillämpar Kontor 2003. Kontakta oss för mer information om hur du får en smidig, snabb och säker kontorsflytt i Stockholm.

Flytthjälp, packning, transport, magasinering och flyttstädning

Vi erbjuder företagsflytt i Stockholm och många andra tjänster som enkelt kan skräddarsys efter just ditt företags behov. Kontakta oss för mer information eller skicka dina kontaktuppgifter så återkommer vi så fort vi kan. Vi har egna besiktningsmän som besöker din verksamhet för att få en tydlig bild av era specifika förutsättningar, och för att kunna ta fram en relevant offert. Naturligtvis lämnar vi alltid ett fast pris på uppdraget inför en kontorsflytt.

VÅRA TJÄNSTER

Vad vi erbjuder

Full service från A-Ö

Vi är en flyttfirma som erbjuder allt från privatflytt till företagsflytt i Stockholm. Vi hjälper dig med hela flytten, från A-Ö! Oavsett om det är packning, magasinering eller flyttstäd så tar vi hand om det. Kontakta oss för att få en offert.

Experter på packning

Vi på Actus Flytt vet hur en flyttlåda ska packas och organiseras för att dina ägodelar ska komma fram oskadda, vi är vana att hantera både ömtåliga och värdefulla saker. Vi tillhandahåller all utrustning och packningsmaterial som behövs för en säker packning.

Säker och pålitlig transport

Slipp oväntade och tråkiga händelseutvecklingar i form av trasiga hyrbilar eller brist på bärhjälp och kan istället fokusera på det roliga i en flytt – att komma tillrätta i ditt nya hem. Alla våra fordon är anpassade för möbeltransporter och våra skickliga och professionella packmästare hanterar dina ägodelar varsamt

Företagsflytt

Dags att byta kontor? Inga problem! Vi på Actus Flytt har gedigen erfarenhet av företagsflytt. Vi vet att en företagsflytt i Stockholm innebär ett stort ansvar, och att flytten inte får påverka verksamheten. Vi tar hand om allt så att ni kan fokusera på det väsentliga, det vill säga att komma igång på den nya arbetsplatsen.

Var du vill. När du vill. Låt oss sköta flytten!

Vi är inte bara begränsade till ovanstående tjänster!

Vi är en tacksam samarbetspartner i samband med din företagsflytt i Stockholm, vi kan också samordna lagerflyttar och hantera större anordningar, maskiner och naturligtvis även arkiv och dokumentation vid er kontorsflytt. Om det är så att ni flyttar till mindre lokaler och er befintliga inredning inte får plats så erbjuder vi också prisvärda och högkvalitativa magasineringsutrymmen.Uppvärmda, bevakade och godkända av försäkringsbolagen. Vi är det självklara alternativet för er.

Behöver ni någon som hanterar er bokföring och journaler? Inga problem. Vi har avtal med kontrollerad förbränning och kan garantera destruktion av sådan dokumentation. Ni är också välkomna att kontakta oss angående tredjepartslogistik, produktförädling, paketering och distribution.

Boka kontorsflytt Stockholm och andra tjänster via Actus Flytt

Vår flytthjälp innebär fullservice och du kan lugnt lämna allt från planering, packning och städning till mellanlagring, leverans, uppackning och montering av möbler på nya kontoret till oss.

Förutom företagsflytt i Stockholm erbjuder vi flyttstädning och professionell lokalvård via vårt egna städbolag Actus Städ AB. Våra städtjänster som är kontorsstäd, grovstäd, fönsterputs, trappstäd, sanering och rengöring av golv passar för både offentliga och privata lokaler. För att du garanterat ska bli nöjd med våra städtjänster tillämpar vi alltid Nöjd-kund-garanti, vilket innebär att du alltid godkänner att arbetet är utfört enligt dina önskemål

CHECKLISTA

Vad kan underlätta hela flyttprocessen?

Det finns många massa små detaljer som kan vara avgörande under en flytt, vi är proffs på att just planera alla komponenter detaljer kring en flytt, för att det ska bli smidigt och bra.

  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen.
    Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar ni att packa själva, kommer ni självklart att få råd & tips utav oss via mail.
    Men för att göra det så effektivt för er som möjligt rekommenderar vi att vi hjälper er med packningen. Risken för skador minimeras och det tar bara en dag för oss att packa. Ni kan istället slappna av och fokusera på annat.
  • Det är också viktigt att ni visar oss en skiss på hur ni vill ha det på nya kontoret, var möblerna ska stå osv. Detta underlättar och gör att flytten går så smidigt som möjligt.
  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får du en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips av oss via mail.
    Men för att göra det så effektivt för dig som möjligt rekommenderar vi att vi hjälper dig med packningen. Risken för skador minimeras och det tar bara en dag för oss att packa. Du kan istället slappna av och fokusera på annat.
  • Rensa och bli av med det du inte behöver ha med dig till ditt nya boende så slipper du onödiga kostnader.
Boka flytthjälp i Stockholm så går flytten smidigare | Actus Flytt

FAQs

Vi har svar på de vanligaste frågorna så att du sparar tid!

Om du inte hittar svar på vad du letar efter går det bra att kontakta oss så återkommer vi så fort vi kan.

Priset för att anlita en flyttfirma beror på:

– Hur lång tid uppdraget kräver

– Hur mycket grejer som ska flyttas

– När ni ska flytta (vardagar är billigare än helger och kvällar)

– Vart ni ska flytta

– Finns det trappor eller hiss i den nuvarande och nya lokalen

– Om ni har specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som ska flyttas

– Om ni önskar packning och uppackning av era saker

Kontakta Actus Flytt direkt så hjälper vi dig se över vad priset blir i ditt fall.

Actus Flytt hjälper dig med att flytta ditt bohag till ny bostad, eller från ett kontor till ett annat.
När du väljer flyttfirma är det viktigt att det finns försäkringar och det är viktigt att det finns trafiktillstånd för att utföra bohagsflyttar. Vi på Actus Flytt vet allt om detta.
Om du vill spara både tid och kraft skall ni välja en professionell flyttfirma. Actus Flytt har 30 år på marknaden

Det beror helt och hållet på vad för typ av flytthjälp ni har beställt. Enbart bärhjälp och transport går givetvis snabbare än om ni önskar få hjälp med packning och uppackning. Andra faktorer som påverkar kan vara:

– Hur mycket grejer som ska flyttas

– Om det är hiss eller trappor i den nuvarande eller i den nya lokalen

– Hur långt avståndet är mellan lokalerna

– Om det finns specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som behöver flyttas

Kontakta Actus Flytt direkt med ovan nämnda detaljer så ger vi dig en tidsuppskattning för uppdraget.

Det  bästa är om du kontaktar oss så pratar vi vidare.
Ett bra sätt är att googla för att se vad andra rekommenderar. Actus Flytt har 30 år på marknaden, vi vet vad vi gör!

Övertygad? Gör offertförfrågan här.