Företagsflytt på ett enkelt sätt!

Oavsett om det är ett stort internationellt företag eller det lilla kontoret med 2 anställda, har vi kapaciteten att erbjuda helhetslösningar inom företagsflytt och kontorsflytt som passar er verksamhet.

ÖVERSIKT

Lång erfarenhet av företagsflytt

Har ni vuxit ur era lokaler, skall ni utöka och går er verksamhet för fullt? Vi har flyttkompetensen och personalen till att hjälpa er från tanke till utförande. Med våra konkurrenskraftiga priser tar vi kontroll över hela arbetet, från projektering till utförandet.

Vid en kontorsflytt är ofta ytorna större, tidsschemat pressat och flytten omfattar oftast fler personer än vid en privatflytt. Planering och projektering är avgörande för en lyckad företagsflytt. Vi genomför flytten av ert kontor på det sätt som är bäst för just din verksamhet och med minsta möjliga störningar i verksamheten.

Vi på Actus Flytt hjälper inte bara privatpersoner utan även företag – stora som små. I samband med flytt av hela eller delar av verksamheter är det extra viktigt att allting fungerar. Planering och god organisation är ofta helt avgörande för att flytten inte ska få för stor inverkan på arbetet. Actus flyttfirma i Stockholm kan då innebära skillnaden mellan framgång och kaos.

Vi är en tacksam samarbetspartner i samband med din företagsflytt eller kontorsflytt i Stockholm, men kan också för att samordna lagerflyttar och hantera större anordningar, maskiner och naturligtvis även arkivering och dokumentation vid er kontorsflytt. Om det är så att ni flyttar till mindre lokaler och er befintliga inredning inte får plats så erbjuder vi också prisvärda och högkvalitativa magasineringsutrymmen i samband med er företagsflytt i Stockholm. Naturligtvis uppvärmda, bevakade och godkända av försäkringsbolagen. Vi är det naturliga alternativet för er företagsflytt i Solna eller kontorsflytt i Solna och Stockholm.

Behöver ni någon som hanterar er bokföring och journaler? Inga problem. Vi har avtal med kontrollerad förbränning och kan garantera destruktion av sådan dokumentation. Ni är också välkomna att kontakta oss angående tredjepartslogistik, produktförädling, paketering och distribution.

Var du vill. När du vill. Låt oss sköta flytten!

Flytttjänster, skapade just för dig!

Trygg och säker företagsflytt

Bra att veta: Det kan vara tryggt att känna till att dina inventarier vid en kontorsflytt är försäkrade genom vår ansvarsförsäkring hos If Skadeförsäkringsbolag. Vi tillämpar Kontor 2003. Kontakta oss för mer information om hur du får en smidig, snabb och säker flytt

Flytt, packning, transport, magasinering och städning. Vi erbjuder flytthjälp i Stockholm och många andra tjänster som enkelt kan skräddarsys efter just ditt företags unika behov. Kontakta oss för mer information eller skicka dina kontaktuppgifter så återkommer vi så fort vi kan. Vi har egna besiktningsmän som besöker din verksamhet för att få en tydlig bild av era specifika förutsättningar, och för att kunna ta fram en relevant offert. Naturligtvis lämnar vi alltid ett fast pris på uppdraget inför en företagsflytt i Stockholm.

Arkivering

Arkivering är ett måste för företag, det finns stadgade lagar om hur länge man behöver förvara och bevara dokument. Det kan kännas bökigt att själv behöva hitta en säker plats för dokument och handlingar, men det finns bra lösningar. Idag kan du nämligen hitta företag som erbjuder arkivering bokföring och andra typer av dokument. Då kan du smidigt förvara dina papper på en säker plats så länge som det behövs. För bokföring gäller sju års arkivering, med andra ord är det otroligt praktiskt att låta ett annat företag ta hand om pappren då mycket kan hända på sju år. Kanske flyttar ni kontoret eller liknande, något som kan riskera att handlingarna försvinner.

Evakuering

En av våra specialiteter är evakueringstjänster i samband med ombyggnader eller renoveringar i fastigheter. När det kommer till att evakuera eller renovera en fastighet, kan det röra sig om stambyte, vattenskador mm. Oavsett om det gäller lagring, evakueringtjänster, omlokalisering eller en hyresgästs ägodelar som ska flyttas, har vi hjälpt många hushåll och erbjuder olika lösningar för hyresgäster, hyresvärdar och andra intressenter. Här är några av de tjänster som vi erbjuder:

Magasinering

Magasinering är en förvaringstjänst där du förvarar föremål och ägodelar i ett magasin eller lager hos ett företag. Magasinen är ett tryggt sätt att förvara dina tillhörigheter om du hyr ut din bostad i andrahand, har möbler och ägodelar du inte vill göra dig av med eller behöver ett utrymme att förvara möbler i samband med en flytt. Prissättningen för magasinering brukar sättas upp som en månadskostnad för varje kvadratmeter du behöver för att förvara dina möbler och ägodelar.

VÅRA TJÄNSTER

Vad vi erbjuder

Full service från A-Ö

Vi är en flyttfirma som hjälper dig med hela flytten, från A-Ö! Oavsett om det är packning, magasinering eller flyttstäd du önskar hjälp med så tar vi hand om det. Kontakta oss för att få en offert för just din flytt och dina behov.

Experter på packning

Vi på Actus Flytt vet hur en flyttlåda ska packas och organiseras för att dina ägodelar ska komma fram oskadda, vi är vana att hantera både ömtåliga och värdefulla saker. Vi tillhandahåller all utrustning och packningsmaterial som behövs för en säker packning.

Säker och pålitlig transport

Slipp oväntade och tråkiga händelseutvecklingar i form av trasiga hyrbilar eller brist på bärhjälp och kan istället fokusera på det roliga i en flytt – att komma tillrätta i ditt nya hem. Alla våra fordon är anpassade för möbeltransporter och våra skickliga och professionella packmästare hanterar dina ägodelar varsamt.

Företagsflytt

Dags att byta kontor? Inga problem! Vi på Actus Flytt har gedigen erfarenhet av företagsflytt. Vi vet att en företagsflytt innebär ett stort ansvar, och att flytten inte får påverka verksamheten. Vi tar hand om allt så ni fokusera på det väsentliga, det vill säga att komma igång på den nya arbetsplatsen.

Övertygad? Gör offertförfrågan här!

FAQs

Se svar på de vanligaste frågorna som rör en flytt!

Om du inte hittar svar på vad du letar efter kan du kontakta oss idag och ange vad du vill ha hjälp med så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Priset för att anlita en flyttfirma beror på:

– Hur lång tid uppdraget kräver
– Hur mycket grejer som ska flyttas
– När ni ska flytta (vardagar är billigare än helger och kvällar)
– Vart ni ska flytta
– Om det är trappor eller hiss i den nuvarande och nya lokalen
– Om ni har specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som ska flyttas
– Om ni önskar packning och uppackning av era saker

Kontakta Actus Flytt direkt så hjälper vi dig se över vad priset blir i ditt fall.

Actus Flytt hjälper dig med att flytta dit bohag och erbjuder helhetslösningar.
När du väljer flyttfirma är det viktigt finns försäkringar och viktigt att det finns trafiktillstånd för att utföra bohagsflyttar. Vi på Actus har allt detta
Om du vill spara tid och och din rygg är det en bra idé att välja en professional flyttfirma som Actus Flytt. Vi har 30 års erfarenhet på marknaden.

Det beror helt och hållet på vad för typ av flytthjälp ni har beställt. Enbart bärhjälp och transport går givetvis snabbare än om ni önskar få hjälp med packning och uppackning. Andra faktorer som påverkar inkluderar:

– Hur mycket grejer som ska flyttas
– Om det är hiss eller trappor i den nuvarande och nya bostaden eller lokalen
– Hur långt det är mellan den nuvarande och nya bostaden eller lokalen
– Om det finns specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som behöver flyttas

Kontakta Actus Flytt direkt med ovannämnda detaljer så ger vi dig en tidsuppskattning för uppdraget.

Här är det bästa att du kontaktar oss så vi kan prata vidare.
Ett bra sätt är att googla för att se vad andra rekommenderar. Actus Flytt har 30 år på marknaden och vi vet vad vi gör.
Läs gärna recensioner och se till att flyttfirman kan hjälpa dig med allt du behöver hjälp med. Se till att få en utförlig offert innan flytten för att undvika oväntade extra utgifter.

CHECKLISTA

Vad kan underlätta hela flyttprocessen?

Det finns massa små detaljer som kan vara avgörande under en flytt, vi är proffs på att just planera alla detaljer kring en flytt, för att det ska bli smidigt och bra.

  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail. Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Det som också är viktigt är markering, och skiss på nya kontoret. Var möblerna skall stå mm. Detta underlättar och gör att flytten flyter på bättre.
  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail.
    Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Rensa och bli av med det du inte behöver ha med dig till ditt nya boende så slipper du onödiga kostnader. Att ta med sig möbler till nya bohaget om du sedan skall slänga dessa.