Evakuering vid renovering ー hos oss är dina ägodelar i trygga händer

Ett utav våra specialområden är evakuering av fastigheter i samband med ombyggnader eller renoveringar. Tillsammans med hyresgäst, hyresvärd och andra berörda parter så utformar vi den bästa lösningen för varje uppdrag. Actus Flytt hjälper både till vid kontorsflytt och evakuering av bostäder. Kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa just dig.

EVAKUERINGTJÄNSTER

Evakuering i Stockholm

En av våra specialiteter är evakueringstjänster i samband med ombyggnader eller renoveringar av fastigheter i Stockholm. Orsaken till en evakuering kan vara att fastigheten behöver renoveras, att det ska bli ett stambyte eller att du tillfälligt måste flytta på grund av vattenskador. Oavsett om det gäller lagring, evakueringstjänster, omlokalisering eller en hyresgästs ägodelar som ska flyttas, har vi hjälpt många hushåll och företag. Vi erbjuder olika lösningar för hyresgäster, hyresvärdar och andra intressenter. Här nedan kan du läsa mer  om några av de tjänster som vi erbjuder

Pålitlig och professionell personal:

Vi vet att en evakuering kan skapa stress och oro. Att tillfälligt behöva flytta till en ny bostad eller en annan lokal innebär ofta lite extra besvär i vardagen och att veta att man inte har tillgång till alla sina saker kan kännas frustrerande. Därför är det en extra trygghet att veta att om du anlitar oss för evakuering kommer flytten skötas av Actus Flytts professionella personal. Vår personal är pålitlig och har en gedigen erfarenhet av evakueringstjänster. Deras kunskap inom området ser till att alla de tjänster som du anlitar oss för sker på ett korrekt sätt, utan några problem.

VÅRA TJÄNSTER

Vad vi erbjuder

Full service från A-Ö

Vi är en flyttfirma som hjälper dig med hela flytten, från A-Ö! Oavsett om det är packning, magasinering eller flyttstäd du önskar hjälp med så tar vi hand om det. Kontakta oss för att få en offert för just din flytt och dina behov.

Experter på packning

Vi på Actus Flytt vet hur en flyttlåda ska packas och organiseras för att dina ägodelar ska komma fram oskadda, vi är vana att hantera både ömtåliga och värdefulla saker. Vi tillhandahåller all utrustning och packningsmaterial som behövs för en säker packning.

Säker och pålitlig transport

Slipp oväntade och tråkiga händelseutvecklingar i form av trasiga hyrbilar eller brist på bärhjälp och kan istället fokusera på det roliga i en flytt – att komma tillrätta i ditt nya hem. Alla våra fordon är anpassade för möbeltransporter och våra skickliga och professionella packmästare hanterar dina ägodelar varsamt.

Företagsflytt

Dags att byta kontor? Inga problem! Vi på Actus Flytt har gedigen erfarenhet av företagsflytt. Vi vet att en företagsflytt innebär ett stort ansvar, och att flytten inte får påverka verksamheten. Vi tar hand om allt så ni fokusera på det väsentliga, det vill säga att komma igång på den nya arbetsplatsen.

Var du vill. När du vill. Låt oss sköta flytten!

Vi är inte bara begränsade till ovanstående tjänster!

Säkerhet

En av de funktioner som vi är mest stolta över är den trygghet som vi kan garantera våra kunder. Vid en flytt eller evakuering kan det finnas många värdefulla ägodelar inblandade som antingen har stor monetärt eller affektionsvärde. Vi vet vad dina ägodelar betyder för dig och du kan vara säker på att vi kommer att hantera dem med yttersta omsorg. Skulle något mot all förmodan gå sönder under en evakuering är allt lösöre och alla inventarier försäkrade. 

Kontorsflytt och magasinering

Magasinering

Med våra säkra, uppvärmda och bevakade lager, kan du förvara alla dina tillhörigheter om du inte vill ta med dessa till den nya bostaden eller helt enkelt inte har plats. Våra magasin är bevakade och uppvärmda.

Vårt mål är att förse våra kunder i Stockholm med den bästa service på de tjänster som de behöver och hjälpa dem oavsett var i Sverige de ska flytta. Vi strävar efter att utforma den bästa lösningen för varje uppdrag som vänder sig till de olika behoven hos kunden. Kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig vid en kontorsflytt eller evakuering.

Hjälp med kostnader vid evakuering?

Vid en evakuering av en bostad eller ett kontor uppstår det kostnader. Vem står för dem? Här kommer en fingervisning om vilka avdrag du kan ha rätt till och vilka skyldigheter som finns.

Hyresvärd

Om en fastighet ska totalrenoveras brukar många hyresvärdar erbjuda sina hyresgäster evakueringslägenheter och det är heller inte ovanligt att hyresvärdar erbjuder sig att ta hand om flytten, men det är ingen skyldighet. Däremot hör det till god förvaltningssed att möta boendes behov så långt det är möjligt.

Privatperson

Vid en evakuering på grund av en brand eller vattenskada står oftast försäkringsbolaget för kostnaderna kring evakueringen. Om evakueringstjänster inte skulle täckas av ditt försäkringsbolag eller om du inte har en hemförsäkring kan du få RUT-avdrag för flytt till en tillfällig bostad eller för att flytta dina ägodelar till ett magasin. Det innebär att du endast betalar halva arbetskostnaden om du anlitar oss på Actus Flytt.

Företag

Ett företag i form av ett aktiebolag kan oftast bokföra evakueringskostnader vid en renovering som avdragsgilla.

FAQs

Se svar på de vanligaste frågorna som rör en flytt!

Om du inte hittar svar på vad du letar efter kan du kontakta oss idag och ange vad du vill ha hjälp med så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Priset för att anlita en flyttfirma beror på:

– Hur lång tid uppdraget kräver
– Hur mycket grejer som ska flyttas
– När ni ska flytta (vardagar är billigare än helger och kvällar)
– Vart ni ska flytta
– Om det är trappor eller hiss i den nuvarande och nya lokalen
– Om ni har specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som ska flyttas
– Om ni önskar packning och uppackning av era saker

Kontakta Actus Flytt direkt så hjälper vi dig se över vad priset blir i ditt fall.

Actus Flytt hjälper dig med att flytta dit bohag och erbjuder helhetslösningar.
När du väljer flyttfirma är det viktigt finns försäkringar och viktigt att det finns trafiktillstånd för att utföra bohagsflyttar. Vi på Actus har allt detta
Om du vill spara tid och och din rygg är det en bra idé att välja en professional flyttfirma som Actus Flytt. Vi har 30 års erfarenhet på marknaden.

Det beror helt och hållet på vad för typ av flytthjälp ni har beställt. Enbart bärhjälp och transport går givetvis snabbare än om ni önskar få hjälp med packning och uppackning. Andra faktorer som påverkar inkluderar:

– Hur mycket grejer som ska flyttas
– Om det är hiss eller trappor i den nuvarande och nya bostaden eller lokalen
– Hur långt det är mellan den nuvarande och nya bostaden eller lokalen
– Om det finns specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som behöver flyttas

Kontakta Actus Flytt direkt med ovannämnda detaljer så ger vi dig en tidsuppskattning för uppdraget.

Här är det bästa att du kontaktar oss så vi kan prata vidare.
Ett bra sätt är att googla för att se vad andra rekommenderar. Actus Flytt har 30 år på marknaden och vi vet vad vi gör.
Läs gärna recensioner och se till att flyttfirman kan hjälpa dig med allt du behöver hjälp med. Se till att få en utförlig offert innan flytten för att undvika oväntade extra utgifter.

Övertygad? Gör offertförfrågan här.

CHECKLISTA

Vad kan underlätta hela flyttprocessen?

Det finns massa små detaljer som kan vara avgörande under en flytt, vi är proffs på att just planera alla detaljer kring en flytt, för att det ska bli smidigt och bra.

  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail. Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Det som också är viktigt är markering, och skiss på nya kontoret. Var möblerna skall stå mm. Detta underlättar och gör att flytten flyter på bättre.
  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail.
    Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Rensa och bli av med det du inte behöver ha med dig till ditt nya boende så slipper du onödiga kostnader. Att ta med sig möbler till nya bohaget om du sedan skall slänga dessa.
Boka flytthjälp i Stockholm så går flytten smidigare | Actus Flytt