Företagsflytt och kontorsflytt i Stockholm

Oavsett om det är ett stort internationellt känt sportföretag eller det lilla kontoret med 2 anställda, vi har kapaciteten att erbjuda helhetslösningen inom företagsflytt och kontorsflytt för er.

ÖVERSIKT

Lång erfarenhet av företagsflytt

Vid en kontorsflytt är ofta ytorna större, tidsschemat pressat och flytten omfattar fler medarbetare. Planering och projektering är avgörande för en lyckad företagsflytt. Vi genomför flytten av ert kontor på det sätt som är bäst för just din verksamhet, med minsta möjliga störningar i verksamheten.

Vi på Actus Flytt hjälper inte bara privatpersoner utan även företag – stora som små. I samband med flytt av hela eller delar av professionella verksamheter är det extra viktigt att allting fungerar.

Planering och god organisation är ofta helt avgörande för att flytten inte ska få för stor inverkan på arbetet. Actus flyttfirma Stockholm kan då innebära skillnaden mellan framgång och kaos

Har ni vuxit ur era lokaler, skall ni utöka och går er verksamhet för fullt?
Vi har flyttkompetensen och personalen till att hjälpa er från tanke till utförande. Med våra konkurrenskraftiga priser tar vi kontroll över hela arbetet, från projektering till utförandet.

Säker flytt
Bra att veta: Det kan vara tryggt att känna till att dina inventarier vid en kontorsflytt är försäkrade genom vår ansvarsförsäkring hos If Skadeförsäkringsbolag. Vi tillämpar Kontor 2003. Kontakta oss för mer information om hur du får en smidig, snabb och säker flytt.

Flytthjälp, packning, transport, magasinering och flyttstädning
Vi erbjuder flytthjälp i Stockholm och många andra tjänster som enkelt kan skräddarsys efter just ditt företags unika behov. Kontakta oss för mer information eller skicka dina kontaktuppgifter så återkommer vi så fort vi kan. Vi har egna besiktningsmän som besöker din verksamhet för att få en tydlig bild av era specifika förutsättningar, och för att kunna ta fram en relevant offert. Naturligtvis lämnar vi alltid ett fast pris på uppdraget inför en företagsflytt i Stockholm.

VÅRA TJÄNSTER

Vad vi erbjuder

Full service från A-Ö

Vi är en flyttfirma som hjälper dig med hela flytten, från A-Ö! Oavsett om det är packning, magasinering eller flyttstäd du önskar hjälp med så tar vi hand om det. Kontakta oss för att få en offert för just din flytt och dina behov.

Experter på packning

Vi på Actus Flytt vet hur en flyttlåda ska packas och organiseras för att dina ägodelar ska komma fram oskadda, vi är vana att hantera både ömtåliga och värdefulla saker. Vi tillhandahåller all utrustning och packningsmaterial som behövs för en säker packning.

Säker och pålitlig transport

Slipp oväntade och tråkiga händelseutvecklingar i form av trasiga hyrbilar eller brist på bärhjälp och kan istället fokusera på det roliga i en flytt – att komma tillrätta i ditt nya hem. Alla våra fordon är anpassade för möbeltransporter och våra skickliga och professionella packmästare hanterar dina ägodelar varsamt.

Företagsflytt

Dags att byta kontor? Inga problem! Vi på Actus Flytt har gedigen erfarenhet av företagsflytt. Vi vet att en företagsflytt innebär ett stort ansvar, och att flytten inte får påverka verksamheten. Vi tar hand om allt så ni fokusera på det väsentliga, det vill säga att komma igång på den nya arbetsplatsen.

Var du vill. När du vill. Låt oss sköta flytten!

Vi är inte bara begränsade till ovanstående tjänster!

Vi är en tacksam samarbetspartner i samband med din företagsflytt eller kontorsflytt i Stockholm, men kan också samordna lagerflyttar och hantera större anordningar, maskiner och naturligtvis även arkiv och dokumentation vid er kontorsflytt. Om det är så att ni flyttar till mindre lokaler och er befintliga inredning inte får plats så erbjuder vi också prisvärda och högkvalitativa magasineringsutrymmen i samband med er företagsflytt i Stockholm. Naturligtvis uppvärmda, bevakade och godkända av försäkringsbolagen. Vi är det naturliga alternativet för er företagsflytt i Solna eller kontorsflytt i Solna och hela Stockholm.

Behöver ni någon som hanterar er bokföring och journaler? Inga problem. Vi har avtal med kontrollerad förbränning och kan garantera destruktion av sådan dokumentation. Ni är också välkomna att kontakta oss angående tredjepartslogistik, produktförädling, paketering och distribution.

Vår flytthjälp innebär fullservice och du kan lugnt lämna allt från planering, packning och städning till mellanlagring, leverans, uppackning och montering av möbler på nya kontoret till oss.

Förutom företagsflytt i Stockholm erbjuder vi flyttstädning och professionell lokalvård via vårt egna städbolag Actus Städ AB. Våra städtjänster passar för både offentliga och privata lokaler och du kan anlita oss för alltifrån kontorsstäd, grovstädning, rengöring av golv, sanering, fönsterputs och trappstädning. För du garanterat ska bli nöjd med våra städtjänster tillämpar vi alltid Nöjd-kund-garanti, vilket innebär att du alltid godkänner att arbetet är utfört enligt dina önskemål

CHECKLISTA

Vad kan underlätta hela flyttprocessen?

Det finns massa små detaljer som kan vara avgörande under en flytt, vi är proffs på att just planera alla detaljer kring en flytt, för att det ska bli smidigt och bra.

  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail. Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Det som också är viktigt är markering, och skiss på nya kontoret. Var möblerna skall stå mm. Detta underlättar och gör att flytten flyter på bättre.
  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail. Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Rensa och bli av med det du inte behöver ha med dig till ditt nya boende så slipper du onödiga kostnader. Att ta med sig möbler till nya bohaget om du sedan skall slänga dessa.

FAQs

Vi har svar på de vanligaste frågorna så att du sparar tid!

Om du inte hittar svar på vad du letar efter kan du kontakta oss idag och ange vad du vill ha hjälp med så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Priset för att anlita en flyttfirma beror på:

– Hur lång tid uppdraget kräver
– Hur mycket grejer som ska flyttas
– När ni ska flytta (vardagar är billigare än helger och kvällar)
– Vart ni ska flytta
– Om det är trappor eller hiss i den nuvarande och nya lokalen
– Om ni har specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som ska flyttas
– Om ni önskar packning och uppackning av era saker

Kontakta Actus Flytt direkt så hjälper vi dig se över vad priset blir i ditt fall.

Actus Flytt hjälper dig med att flytta dit bohag Actus flytt erbjuder totallösning
När du väljer flyttfirma är det viktigt finns försäkringar och viktigt att det finns trafiktillstånd för att utföra bohagsflyttar. Vi på Actus har allt detta
Om du vill spara tid och ryggar skall ni välja en profesionell flyttfirma Actus Flytt har 30 år på marknaden.

Det beror helt och hållet på vad för typ av flytthjälp ni har beställt. Enbart bärhjälp och transport går givetvis snabbare än om ni önskar få hjälp med packning och uppackning. Andra faktorer som påverkar inkluderar:

– Hur mycket grejer som ska flyttas
– Om det är hiss eller trappor i den nuvarande och nya lokalen
– Hur långt det är mellan den nuvarande och nya lokalen
– Om det finns specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som behöver flyttas

Kontakta Actus Flytt direkt med ovan nämnda detaljer så ger vi dig en tidsuppskattning för uppdraget.

Här är det bästa att du kontaktar oss så vi kan prata vidare
Ett bra sätt är att googla för att se vad andra rekomender. Actus har 30 år på marknaden vi vet vad vi gör.

Övertygad? Gör offertförfrågan här.