Privatflytt i Stockholm på ett enkelt sätt

Dags att flytta? Minns du hur det var förra gången? Tungt, tråkigt och tidskrävande! Har du gått igenom bekantskapskretsen, vilka ska du be om flytthjälp denna gång? Låt oss på ACTUS hjälpa dig, vi är en pålitlig flyttfirma i Stockholm.

ÖVERSIKT

Anlita oss för privatflytt i Stockholm med omnejd

Actus Flytt är ett ansett flyttföretag som hjälper dig att flytta dina ägodelar till ditt nya hem. För många är pålitlighet och erfarenhet viktigare än priset, vi kan garantera att din flytt är i trygga händer hos oss och våra priser tål att jämföras. Actus Flytt grundades 1990 och vi har varit aktiva i över 30 år och har erfarenhet av stora som små flyttlass.

Kontakta oss idag för att få en offert för privatflytt. Självklart flyttar vi även åt företag. Du som är företagskund kan läsa mer om företags- och kontorsflytt här.
Vi tillämpar Bohag 2010.

Vår verksamhet bygger på kärnvärden som trygghet och service. För oss står våra kunder i fokus och vi strävar alltid efter att våra kunder ska få professionell service. Vi är också medlem i flera branschorganisationer, som till exempel Sveriges Åkeriföretag och International Association of Movers (IAM) – världens största flyttorganisation.

Med vår flytthjälp är dina saker alltid i säkra händer. Det finns mycket pengar att spara genom att planera flytten väl från början till slut. Som flyttfirma med mångårig erfarenhet av hur man projekterar din flytt rätt, kan du med förtroende vända dig till Actus.
Vill du börja planera redan? Här har vi satt upp lite tips om förberedelser ni kan göra för att underlätta er flytt. Följer ni de kommer flytten gå enklare och smidigare.

Läs här för bra information till dig som ska flytta och funderar på att anlita en flyttfirma.

VÅRA TJÄNSTER

Vad vi erbjuder

Full service från A-Ö

Vi är en flyttfirma som hjälper dig med hela flytten, från A-Ö! Oavsett om det är packning, magasinering eller flyttstäd du önskar hjälp med så tar vi hand om det. Kontakta oss för att få en offert för just din flytt och dina behov.

Experter på packning

Vi på Actus Flytt vet hur en flyttlåda ska packas och organiseras för att dina ägodelar ska komma fram oskadda, vi är vana att hantera både ömtåliga och värdefulla saker. Vi tillhandahåller all utrustning och packningsmaterial som behövs för en säker packning.

Säker och pålitlig transport

Slipp oväntade och tråkiga händelseutvecklingar i form av trasiga hyrbilar eller brist på bärhjälp och kan istället fokusera på det roliga i en flytt – att komma tillrätta i ditt nya hem. Alla våra fordon är anpassade för möbeltransporter och våra skickliga och professionella packmästare hanterar dina ägodelar varsamt.

Företagsflytt

Dags att byta kontor? Inga problem! Vi på Actus Flytt har gedigen erfarenhet av företagsflytt. Vi vet att en företagsflytt innebär ett stort ansvar, och att flytten inte får påverka verksamheten. Vi tar hand om allt så ni fokusera på det väsentliga, det vill säga att komma igång på den nya arbetsplatsen.

Var du vill. När du vill. Låt oss sköta flytten!

Anlita oss för din privatflytt i Stockholm

Flyttlådor

Använd gärna våra lådor som är praktiska och stabila och skyddar på ett säkert sätt dina ägodelar. Dessutom är lådorna utformade för att säkert stapla på varandra och på så vis sparar plats för det övriga i flyttlasset. Du kan låna lådorna kostnadsfritt mot en deposition d.v.s. att du får tillbaka hela deponerade beloppet när ni återlämnar kartongerna. Eller att vi, mot en avgift, hämtar kartongerna efter ni i lugn och ro packat upp.

Om ni använder era egna kartonger bör de ha handtag för smidig hantering.
Tänk på att kartongens vikt inte bör överstiga 20–25 kg. Kartongerna ska vara välfyllda. Stapla kartongerna tre och tre och märk dessa på kortsidan så att man lätt kan se vad de innehåller eller vilket rum de ska till.

Glas och porslin

Var uppmärksamma på att kristall, porslin, glas och dylikt kräver extra noggrann packning. Slå in föremålen i papper och stapla de på högkant. Täck kartongens botten och tomma utrymmen med ihopskrynklat papper. Låter du flyttfirman ta hand om packningen så tar de fullt ansvar för allt de packat. Annars ansvarar kunden för kartonger som de själv packat, i  enlighet försäkringsregler som gäller för flyttbranschen.

Elektriska apparater och sladdar

Fast anslutna elektriska apparater ska vara urkopplade av elektriker. Samma sak gäller VVS-anslutningar, att de ska vara bortkopplade fackmannamässigt. Tvättmaskinens trumma ska transportsäkras.

Sladdar av alla slag (typ till TV, stereo, dator ska kopplas ur och fästas med tejp eller snöre på apparaten).

Övrigt

Lämna stora tavlor, speglar, kristallkronor kvar hängande på sin plats. Skruva ur glödlampor. Plocka ur lösa hylldelar från skåp. Bunta ihop de med tejp eller snöre. Snurra ihop alla avlånga föremål som stänger, skidor, stavar mm. Samma sak med mattor, rulla och knyt ihop.

Småtavlor packas ner i vanliga flyttkartonger. Till medelstora tavlor används speciella tavelkartonger. Man isolerar tavlorna med rillskivor. Du får plats med 2-3 tavlor i en tavelkartong beroende på hur tjocka tavlorna är samt kartongens storlek. Lådor i byråer ska vara tömda. Lätt oömt innehåll behöver inte packas ur.

Böcker

Packa ner böcker till hälften av kartongen och fyll ut den med lättare saker som kuddar, kläder, täcken mm på toppen.

CHECKLISTA

Vad kan underlätta hela flyttprocessen?

Det finns massa små detaljer som kan vara avgörande under en flytt, vi är proffs på att just planera alla detaljer kring en flytt, för att det ska bli smidigt och bra.

  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen. Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda.
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail.
    Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag. Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället. Och risken för skador minimeras.
  • Rensa och bli av med det du inte behöver ha med dig till ditt nya boende så slipper du onödiga kostnader. Att ta med sig möbler till nya bohaget om du sedan skall slänga dessa.
  • Boka en kostnadsfri besiktning, så skickar vi dit två duktiga besiktningsmän med erfarenhet som jobbat flera år inom branschen
    Då får ni en helhetsbild på vad det kan kosta och vad vi kan erbjuda
  • Planerar du att packa själv, kommer du självklart att få råd & tips utav oss via mail.
    Vi rekommenderar dock att vi hjälper med packningen, vi packar hela bohaget på en dag.
    Så slipper du att hålla på i flera dagar, du kan slappna av och fokusera på annat istället.
    Och risken för skador minimeras.
  • Det som också är viktigt är markering, och skiss på nya kontoret. Var möblerna skall stå mm. Detta underlättar och gör att flytten flyter på bättre

FAQs

Se svar på de vanligaste frågorna som rör en flytt!

Om du inte hittar svar på vad du letar efter kan du kontakta oss idag och ange vad du vill ha hjälp med så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Priset för att anlita en flyttfirma beror på:

– Hur lång tid uppdraget kräver
– Hur mycket grejer som ska flyttas
– När ni ska flytta (vardagar är billigare än helger och kvällar)
– Vart ni ska flytta
– Om det är trappor eller hiss i den nuvarande och nya lokalen
– Om ni har specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som ska flyttas
– Om ni önskar packning och uppackning av era saker

Kontakta Actus Flytt direkt så hjälper vi dig se över vad priset blir i ditt fall.

Actus Flytt hjälper dig med att flytta dit bohag och erbjuder helhetslösningar.
När du väljer flyttfirma är det viktigt finns försäkringar och viktigt att det finns trafiktillstånd för att utföra bohagsflyttar. Vi på Actus har allt detta
Om du vill spara tid och och din rygg är det en bra idé att välja en professional flyttfirma som Actus Flytt. Vi har 30 års erfarenhet på marknaden.

Det beror helt och hållet på vad för typ av flytthjälp ni har beställt. Enbart bärhjälp och transport går givetvis snabbare än om ni önskar få hjälp med packning och uppackning. Andra faktorer som påverkar inkluderar:

– Hur mycket grejer som ska flyttas
– Om det är hiss eller trappor i den nuvarande och nya bostaden eller lokalen
– Hur långt det är mellan den nuvarande och nya bostaden eller lokalen
– Om det finns specialgods, tunga eller ömtåliga föremål som behöver flyttas

Kontakta Actus Flytt direkt med ovannämnda detaljer så ger vi dig en tidsuppskattning för uppdraget.

Här är det bästa att du kontaktar oss så vi kan prata vidare.
Ett bra sätt är att googla för att se vad andra rekommenderar. Actus Flytt har 30 år på marknaden och vi vet vad vi gör.
Läs gärna recensioner och se till att flyttfirman kan hjälpa dig med allt du behöver hjälp med. Se till att få en utförlig offert innan flytten för att undvika oväntade extra utgifter.

Övertygad? Gör en offertförfrågan här!